Mersin'de yürütülen bir rüşvet soruşturması kapsamında tutuklanan Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ve ekibinin, belediyeye iş yapan firmaları resmen haraca bağladığı ortaya çıktı. İfade veren iş insanları, rüşvet vermedikleri takdirde alacaklarını tahsil edemediklerini belirtti.
İş insanı Aydın Anıl Uğur: 'Rüşvet vermezsen ödeme alamazsın' tehdidi
Soruşturma kapsamında ifade veren Aydın Anıl Uğur, belediyeden alacaklarını tahsil edemediğini belirterek, "Rüşvet vermezsen ödeme alamazsın" tehdidine maruz kaldığını söyledi. Uğur, 2025 yılında konuyla ilgili görüşmeye gittiğini ve Özel Kalem Müdürü Ersin Servi'nin Başkan Mustafa Turgut'la görüştükten sonra yanına geldiğini anlattı.
Uğur, Servi'nin kendisine, "Silifke Belediyespor'a 1,5 milyon TL bağış ve ücretsiz bir araç tahsisi yapmazsan ödemeni alamazsın. Biz sana şartları sunduk, aynı şartlar halen geçerli. Kabul etmezsen yine ödeme alamazsın" dediğini aktardı.
İş insanı Bora Tugay: 600 bin TL nakit istediler
Bir diğer iş insanı Bora Tugay ise hak ediş ödemelerini alabilmek için kendisinden 600 bin TL istendiğini, parayı belediyeyle bağlantılı kişilere elden teslim etmek zorunda kaldığını öne sürdü. Tugay, "Hak edişlerimi alabilmek maksadıyla ben de mecbur bırakıldığım için bu parayı nakit olarak çekerek, BCA Organizasyon'a gelen Silifke Belediyesi'nde şoför olarak çalışan Bayram Ali isimli şahsa elden teslim ettim" dedi.
Tugay ayrıca, yapılacak ödeme öncesi Şerife Yörükçü isimli belediye personelinin kendisiyle irtibata geçtiğini ve "Bora Bey size bugün belediye hesabından hak edişiniz ile ilgili para transferi gerçekleştireceğiz. Ancak bunun 500 bin TL'sini elden nakit olarak çekerek tarafımıza vermeniz gerekiyor. Belediyeye alım yapacağız" dediğini aktardı.
Soruşturma devam ediyor
Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında, Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ve beraberindeki bazı belediye çalışanları tutuklanmıştı. Soruşturmanın, imar ve ruhsat işlemlerinde rüşvet alındığı ihbarı üzerine başlatıldığı öğrenildi.



