Bakan Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'nda 11 Türk gemisi güvenle geçti
Bakan Uraloğlu: Hürmüz'de 11 gemi güvenle geçti

Bakan Uraloğlu'ndan Hürmüz Boğazı açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk gemilerine ilişkin son bilgileri paylaştı. Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmeleri anbean takip ettiklerini ve gemiler ile vatandaşlarla sürekli temas halinde olduklarını belirtti.

21 Haziran'da iki geminin terkisi ve 11 geminin güvenli geçişi

Uraloğlu, 21 Haziran sabahı iki Türk gemisinin terk edilmesinin ardından, savaşın başlangıcından bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek Basra Körfezi'nden ayrıldığını duyurdu. Bu gelişme, bölgedeki ticari faaliyetlerin devamlılığı açısından önem taşıyor.

Bölgede 7 gemide 177 Türk vatandaşı görev yapıyor

Bakanlık verilerine göre, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde halihazırda 7 Türk gemisi bulunuyor. Bu gemilerde toplam 177 Türk vatandaşı görev yaparken, gemilerden yalnızca biri Türk bayrağı taşıyor. Uraloğlu, her koşulda vatandaşların ve gemilerin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alındığını vurguladı.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması
Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması