Bakan Kurum Kopenhag'da COP31 diplomasisi yürüttü
Bakan Kurum'dan Kopenhag'da COP31 diplomasisi

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da İklim Bakanları Toplantısı'na katılarak Türkiye'nin COP31 Başkanlığı sürecine yönelik önemli temaslarda bulundu.

Bakan Kurum'dan yoğun diplomasi trafiği

Toplantı kapsamında Bakan Kurum, diğer ülke bakanları ve temsilcileriyle birlikte aile fotoğrafı çekimine katıldı. Ardından Danimarka Kralı X. Frederik, Bakan Kurum'u VII. Frederick Sarayı'nda kabul etti. Görüşmede Türkiye'de düzenlenecek COP31 başta olmak üzere iklim, çevre ve şehircilik konuları ele alındı.

Toplantıya Danimarka İklim, Enerji ve Kamu Hizmetleri Bakanı Lars Aagaard, Avustralya İklim Değişikliği ve Enerji Bakanı Chris Bowen, COP30 Başkanı Andre Correa do Lago ve BM Genel Sekreteri Özel Danışmanı ve İklim Eylem Ekibi Genel Sekreter Yardımcısı Selwin Hart da katıldı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

İkili görüşmeler

Bakan Kurum, İklim Bakanları Toplantısı çerçevesinde ikili görüşmeler de gerçekleştirdi. Danimarka İklim, Enerji ve Kamu Hizmetleri Bakanı Lars Aagaard, Avrupa Çevre Ajansı İcra Direktörü Leena Ylä-Mononen ve BM Genel Sekreteri Özel Danışmanı Selwin Hart ile bir araya gelen Kurum, COP31 sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması