17 Milyon TL Ceza! İşletmelere e-Fatura Uyarısı: 1 Temmuz Son Tarih
17 Milyon TL Ceza! e-Fatura Uyarısı: 1 Temmuz Son Tarih

2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükellefler için e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunluluğu 1 Temmuz'da sona eriyor. Zorunluluğa uymayan işletmelere 17 milyon TL'ye kadar özel usulsüzlük cezası kesilebilecek.

e-Fatura Zorunluluğu ve Ceza Detayları

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) Vergi Usul Kanunu tebliğleri ile 2021 yılında başlatılan e-Fatura uygulaması, sektör ve ciro limitlerine göre kademeli olarak genişletiliyor. Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, 2025 cirosu 3 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz'a kadar sisteme geçmesi gerektiğini vurguladı.

Yıldız, cirodan bağımsız olarak bazı kritik sektörlerdeki firmaların da zorunlu kapsamda olduğunu belirtti. Bunlar arasında akaryakıt lisansı alanlar, sigara ve alkol imal/ithal edenler, internet satış platformları, internet reklam aracıları, kendi veya başkasının sitesinde mal/hizmet satışı yapanlar, sebze-meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncu veya tüccarlar yer alıyor.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Ayrıca SGK ile sözleşmeli hastaneler, tıp merkezleri, gayrimenkul veya motorlu araç alım-satım-kiralama yapanlar, Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli oteller, elektrikli araç şarj hizmeti verenler, maden ruhsatı alanlar, şeker imal edenler, demir-çelik üreticileri ve gübre takip sistemine kayıtlı mükellefler de zorunlu kapsamda.

17 Milyon TL'ye Kadar Ceza

Yıldız, zorunluluğu olduğu halde kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelere Vergi Usul Kanunu'na göre özel usulsüzlük cezası kesileceğini ifade etti. 2026 yılı için yıllık üst sınır 17 milyon lira olarak belirlendi. Fatura bedelinin yüzde 10'u oranında uygulanan bu ceza, birçok mükellef için ciddi bir mali yük oluşturabiliyor. Yıldız, mükelleflerin süresinde uygulamaya dahil olmasının cezai işlemlerden kaçınmak için önem taşıdığını vurguladı.

SGK Borç Yapılandırmasında Süre Uzatıldı

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan genelgeyle prim borçlarının yapılandırılmasında başvuru ve ilk taksit ödeme süresi 31 Ağustos'a uzatıldı. Genelgeye göre, 2026 Haziran dahil önceki aylara ait borçlar ve 31 Ağustos 2026'ya kadar tebliğ edilip kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alınacak.

Yapılandırmada azami taksit süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Teminatsız tecil işlem limiti 10 milyon lira olarak güncellendi. Toplam borcun 10 milyon lirayı aşması durumunda, aşan tutarın yarısı kadar teminat istenecek. İlk taksit en geç 31 Ağustos 2026'da ödenmeli. Bu tarihe kadar yapılacak işlemlerde tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak. İlk taksitin ödenmesiyle haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak; araçlardaki yakalama şerhleri kaldırılabilecek.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması