Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Doğu'nun Boğaz Köprüsü olarak bilinen Nissibi Köprüsü'nün hizmete girişinin 11. yıl dönümünde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, köprünün 11 yıllık süreçte 6,9 milyon araç tarafından kullanıldığını ve bu sayede zamandan 3,3 milyar lira, akaryakıttan ise 2,6 milyar lira olmak üzere toplam 5,9 milyar lira tasarruf sağlandığını bildirdi.
11 Yıllık Süreçte Büyük Tasarruf
Bakan Uraloğlu, 21 Mayıs 2015 tarihinde vatandaşların hizmetine sunulan Nissibi Köprüsü'nün, Güneydoğu Anadolu karayolu ulaşım ağı içerisinde en önemli geçiş noktalarından birini oluşturduğunu vurguladı. Atatürk Barajı'nın su tutmasıyla yıllarca feribot aracılığıyla sağlanan Adıyaman ile Diyarbakır arasındaki ulaşımın Nissibi Köprüsü sayesinde kesintisiz hale getirildiğini belirten Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Diyarbakır'ın batı, Adıyaman'ın doğu illerine olan ulaşımını 40 kilometre kısaltan köprü ile seyahat süresi feribota göre yaklaşık bir buçuk saat daha kısa sürüyor. Nissibi Köprüsü'nü açıldığı günden bu yana 6,9 milyon araç kullanırken 11 yıllık süreçte zamandan 3,3 milyar lira, akaryakıttan 2,6 milyar lira olmak üzere toplam 5,9 milyar lira tasarruf sağladık. Ayrıca çevreye zararlı egzoz emisyonu 128 bin ton azaldı."
Köprünün Teknik Özellikleri
Bakan Uraloğlu, köprünün teknik özellikleri hakkında da bilgi verdi. Adıyaman ve Diyarbakır arasındaki en kısa karayolu ulaşımını sağlayan Nissibi Köprüsü, gergin eğik kablo askılı olarak inşa edildi. Orta açıklığı 400 metre, kenar açıklıkları 105'er metre olmak üzere toplam 610 metre uzunluğundaki köprü; 24,5 metre genişliğinde, 4 şeritli olup kule yüksekliği ise tam 96 metredir.



