Başkan Mandalinci'den Kumbahçe Sahili'ndeki 3'te 1 Düzenlemesi Açıklaması
Başkan Mandalinci'den Kumbahçe Sahili Açıklaması

Başkan Mandalinci'den Kumbahçe Sahili Açıklaması

Muğla'nın Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci, son günlerde Kumbahçe Sahili'nde uygulanan 3'te 1 düzenlemesiyle ilgili sosyal medya ve bazı basın yayın organlarında yer alan paylaşımlar üzerine bölgede basın açıklaması yaptı. Mandalinci, uygulamanın amacı, sahadaki işleyiş ve vatandaşların kullanımına ayrılan alanlarla ilgili detaylı bilgi verdi.

Düzenlemenin Detayları

Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci, Kumbahçe Sahili'nin düz bir yapıdan oluşmadığını, genişten dara doğru ilerleyen yay şeklinde bir sahil hattına sahip olduğunu belirtti. Bazı noktalarda kaldırımla deniz arasındaki mesafenin 20 metreye kadar çıktığını, bazı bölgelerde ise 5,5-6 metreye kadar düştüğünü ifade etti.

Mandalinci, hayata geçirilen 3'te 1 düzenlemesinin detaylarını anlattı. Düzenlemeye göre ilk üçte birlik bölümde işletmelerin deck yaparak restorancılık faaliyeti yürütebileceği alanlar oluşturuldu. İkinci bölümde işletmelerin deck yapmadan masa ve sandalye kullanabileceği alanlar planlandı. Son üçte birlik bölüm ise tamamen vatandaşların kullanımına ayrıldı. Başkan Mandalinci, 'Vatandaşımızın hiçbir şekilde masa ve sandalye olmadan, özgürce sahilden faydalanabilmesini amaçladık' dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Yanlış Anlaşılmalara Açıklık

Sosyal medyada yayılan görüntülerin yalnızca sahilin en dar noktasından çekildiğini ifade eden Mandalinci, tüm sahilin bu şekildeymiş gibi gösterilmesinin yanlış anlaşılmalara neden olduğunu söyledi. Düzenlemenin vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda uygulandığını belirten Mandalinci, 'Buradaki asıl amaç vatandaşlarımızın sahil hattından daha fazla faydalanabilmesi, işletmelerin geçiş alanlarına masa ve sandalye koymaması ve ekstra işgaliye alanı oluşturmamasıdır' dedi.

Son iki yıldır tamamen kayalık durumda olan bazı alanların da yapılan düzenlemelerle vatandaşların kullanımına açıldığını ifade eden Mandalinci, çalışmanın Bodrum Belediyesi, Bodrum Kaymakamlığı ve Milli Emlak Müdürlüğü iş birliğiyle yürütüldüğünü söyledi.

Denetimler Sürüyor

Başkan Mandalinci, vatandaşların kullanımına ayrılan alanların çitlerle sınırlandırıldığını belirterek, işletmelerin sahili daha fazla işgal etmesinin önüne geçildiğini ifade etti. 'Üçte bir kuralıyla beraber; 20 metrelik mesafede minimum 6 metrelik, en dar noktada ise minimum 1,5 metrelik koridor vatandaşlarımızın kullanımı için ayrıldı' diyen Mandalinci, işletmelerin belirlenen sınırların dışına çıkmaması için denetimlerin sürdüğünü kaydetti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması