A Milli Erkek Basketbol Takımı, FIBA 2027 Dünya Kupası Avrupa Elemeleri 1. Tur C Grubu'nda Bosna Hersek ve İsviçre ile kritik maçlara çıkmaya hazırlanırken, takımda önemli bir eksik yaşanıyor. Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, milli oyunculardan Onuralp Bitim, sakatlığı nedeniyle aday kadrodan çıkarıldı.
Onuralp Bitim'in Sakatlığı ve Kadrodan Çıkarılma Süreci
TBF'den yapılan açıklamada, eleme maçlarının hazırlıklarını sürdürmek üzere Antalya'ya giden ay-yıldızlı ekipte Onuralp Bitim'in sakatlığı nedeniyle aday kadrodan çıkarıldığı belirtildi. Sakatlığın detaylarına ilişkin henüz resmi bir bilgi paylaşılmazken, oyuncunun tedavi sürecine başlandığı ifade edildi. Bitim'in yokluğu, özellikle hücum varyasyonlarında takımı zorlayabilir.
Millilerin Gruptaki Durumu ve Hedefleri
A Milli Takım, grupta oynadığı 4 maçı da kazanarak 4'te 4 yapmış durumda ve lider konumda bulunuyor. Bu başarılı performansla birlikte milliler, ikinci tura yükselmeyi de garantilemiş oldu. Takım, hazırlık çalışmalarını 26 Haziran'a kadar Antalya'da sürdürecek. Antalya kampında teknik direktör ve ekibi, sakatlıklar ve form durumlarına göre son kadro şekillendirmesini yapacak.
Bosna Hersek ve İsviçre Maçları
Türkiye, 2 Temmuz'da deplasmanda Bosna Hersek ile karşılaşacak. Bosna Hersek, güçlü kadrosuyla zorlu bir rakip olarak görülüyor. Ardından 6 Temmuz'da İsviçre'yi kendi evinde ağırlayacak olan milliler, bu maçları da kazanarak grubu lider tamamlamayı hedefliyor. İsviçre maçı, taraftar desteğiyle avantajlı bir konumda oynanacak.
Takımın Genel Durumu ve Diğer Gelişmeler
Onuralp Bitim'in yanı sıra takımda başka sakatlıkların olup olmadığı henüz netlik kazanmazken, TBF'nin açıklamasında yalnızca Bitim'in durumuna değinildi. A Milli Takım, Dünya Kupası yolunda emin adımlarla ilerlerken, sakatlıklar takımın planlarını olumsuz etkileyebilir. Ancak mevcut kadro derinliği ve oyuncu kalitesi, bu eksikliği telafi edebilecek potansiyele sahip.



