Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu için yapılan ikinci değerlendirme sonucunda lisanslı kulüp sayısının 21'den 27'ye yükseldiğini duyurdu. Kurul, Ulusal Kulüp Lisans Sistemi kapsamında en üst üç ligdeki kulüplerin başvurularını sportif, altyapı, personel-idari, hukuki ve mali kriterlere göre inceledi.
Yeni lisans alan kulüpler
Kurul, ikinci kez toplanarak Trendyol Süper Lig'den Amed Sportif Faaliyetler ve Kasımpaşa, Trendyol 1. Lig'den Ankara Keçiörengücü, Nesine 2. Lig'den ise Aliağa Futbol, Altınordu ve Ankara Demirspor kulüplerine ulusal lisans verdi. Bu kulüplerin, verilen süre içerisinde eksikliklerini tamamladıkları belirtildi.
Eksikliklerini tamamlayamayan kulüplere ise para cezası kesilerek ikinci bir 30 günlük ek süre tanındı.
İlk değerlendirmede UEFA lisansı alanlar
Kulüp Lisans Kurulu, 21 Mayıs 2026 tarihinde yaptığı ilk değerlendirmede Süper Lig'den Beşiktaş, Corendon Alanyaspor, Çaykur Rizespor, Fenerbahçe, Galatasaray, Göztepe, İstanbul Başakşehir, Samsunspor, Trabzonspor ve Konyaspor'a UEFA lisansı vermişti. Trendyol 1. Lig'den İstanbulspor, Turkcell Kadın Süper Ligi'nden Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray da UEFA lisansı almaya hak kazanmıştı.
Ayrıca Trendyol 1. Lig'den Iğdır FK, Çorum FK ve Manisa FK, Nesine 2. Lig'den Batman Petrolspor, Beyoğlu Yeni Çarşı, 68 Aksaray Belediyespor ve 1461 Trabzon FK'nin ulusal lisans alması uygun bulunmuştu.
TFF'den yapılan açıklamada, "Böylelikle, 2026-2027 sezonu için lisans alan kulüp sayısı 21'den 27'ye yükselmiş oldu" ifadesine yer verildi.



