Galatasaray'da Osimhen'in Dönüşü ve Kupada Dokuz Değişiklik
Galatasaray, Ziraat Türkiye Kupası çeyrek finalinde Natura Dünyası Gençlerbirliği'ni RAMS Park'ta ağırladı. Bu kritik mücadelede teknik direktör Okan Buruk, Trendyol Süper Lig'de aynı rakipyle oynanan son maçın ilk 11'ine kıyasla tam dokuz değişiklik yaparak yedek oyunculara ağırlık veren bir kadro oluşturdu.
Osimhen 35 Gün Sonra Kadroda Yer Aldı
Sarı-kırmızılıların Nijeryalı yıldız santrforu Victor Osimhen, sakatlığının ardından tam 35 gün sonra maç kadrosuna geri döndü. Osimhen, UEFA Şampiyonlar Ligi'nde 18 Mart'ta Liverpool'a karşı oynanan maçta kol kırığı yaşamış ve bu süre boyunca sahalardan uzak kalmıştı. Tecrübeli teknik adam Okan Buruk, Osimhen'i bu önemli kupa maçı için yedek kulübesine dahil etti.
İlk 11'de Dokuz Değişiklik ve Yedek Kulübesi
Galatasaray, karşılaşmaya şu ilk 11 ile başladı: Günay Güvenç, Sacha Boey, Wilfried Singo, Kaan Ayhan, Eren Elmalı, Mario Lemina, Renato Nhaga, Leroy Sane, Ahmed Kutucu, Noa Lang ve Mauro Icardi. Yedek kulübesinde ise Batuhan Şen, Ismail Jakobs, Davinson Sanchez, Roland Sallai, Yunus Akgün, İlkay Gündoğan, Lucas Torreira, Victor Osimhen, Barış Alper Yılmaz ve Arda Ünyay hazır bulundu.
Okan Buruk, Gençlerbirliği ile ligde oynanan son karşılaşmada forma giyen Sallai, Sanchez, Jakobs, Torreira, Yunus Akgün ve Barış Alper Yılmaz'ı yedek kulübesine aldı. Uğurcan Çakır, Abdülkerim Bardakcı ve Gabriel Sara ise bu maçın kadrosuna dahil edilmedi.
Günay, Kaan ve Nhaga'nın Geri Dönüşü
Galatasaray'ın tecrübeli oyuncularından kaleci Günay Güvenç, defans oyuncusu Kaan Ayhan ve orta saha oyuncusu Renato Nhaga, tam 8 resmi maçın ardından ilk 11'de görev aldılar. Bu üç oyuncu en son 3 Mart'ta Corendon Alanyaspor'a karşı 2-1 kazanılan lig maçında ilk 11'de yer almışlardı.
Sarı-kırmızılıların 26 yaşındaki hücum oyuncusu Ahmed Kutucu ise bu sezon tüm Türkiye Kupası maçlarında ilk 11'de şans buldu. Kutucu, kupanın RAMS Başakşehir, Fethiyespor, İstanbulspor ve Corendon Alanyaspor karşılaşmalarında da ilk 11'de başlamıştı.
23 Nisan Kutlamaları ve Retro Forma
RAMS Park'ta maç öncesinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkuyla kutlandı. Ekranlarda ve Galatasaraylı oyuncuların ısınma tişörtlerinde "Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun" yazısı yer aldı. Ayrıca iki takımın oyuncuları sahaya bu mesajın yazılı olduğu bir pankartla çıktı. Sarı-kırmızılı taraftarlar da açtıkları pankartlarla bayramı kutladılar.
Galatasaraylı futbolcular, bu sezon satışa sunulan retro formalarla sahaya çıktı. 1980-1981 sezonundan ilham alınarak tasarlanan bu formalar, maçta dikkat çeken unsurlardan biri oldu.



