Nesrin Baş Avrupa Güreş Şampiyonası'nda ikinci kez altın madalya kazandı
Nesrin Baş ikinci kez Avrupa şampiyonu oldu

Milli güreşçi Nesrin Baş, Avrupa Güreş Şampiyonası'nda ikinci kez altın madalyaya uzandı. Arnavutluk'un başkenti Tiran'da düzenlenen şampiyonada 68 kilo kategorisinde mücadele eden başarılı sporcu, rakiplerini tek tek eleyerek finale yükseldi.

Çeyrek final ve yarı finalde teknik üstünlük

Nesrin Baş, çeyrek final maçında İsveçli rakibi Tindra L. Sjöberg'i 11-0 gibi net bir skorla teknik üstünlükle mağlup ederek yarı finale adını yazdırdı. Yarı finalde ise bağımsız sporcu Alina Shevchenko ile karşılaşan milli güreşçi, rakibini 12-1 teknik üstünlükle yenerek finale çıkmayı başardı.

Finalde rakibi sakatlandı

Final maçında bağımsız sporcu Alina Shauchuk ile karşılaşması beklenen Nesrin Baş, rakibinin sakatlığı nedeniyle müsabakaya çıkamaması üzerine hükmen galip sayıldı ve altın madalyayı kazandı. Bu sonuçla Nesrin Baş, Avrupa şampiyonasında ikinci kez kürsünün en üst basamağına çıktı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

2024'te de altın madalya kazanmıştı

Nesrin Baş, daha önce 2024 yılında Romanya'nın Bükreş şehrinde düzenlenen Avrupa Şampiyonası'nda da altın madalya elde etmişti. U23 kategorisinde iki kez Avrupa şampiyonu olan milli güreşçi, büyükler kategorisinde Dünya Şampiyonası'nda gümüş madalya, U23 Dünya Şampiyonası'nda ise 4 final yaparak tarihe geçtiği üç altın madalyaya sahip.

Kadın güreşinin en başarılı isimlerinden

U23 Avrupa Şampiyonası'nda iki altın madalyası bulunan Nesrin Baş, kadın güreşinde Türkiye'nin en başarılı sporcuları arasında yer alıyor. Genç yaşına rağmen uluslararası arenada önemli başarılara imza atan milli güreşçi, kariyerine altın madalyalar eklemeye devam ediyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması