Samsunspor Basın Sözcüsü Suat Çakır, Ziraat Türkiye Kupası'nda Trabzonspor ile oynanan maçın ardından Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından ceza kuruluna sevk edilmelerine sert tepki gösterdi. Çakır, yaptığı açıklamada, "Hak ve adalet arıyoruz" ifadesini kullandı.
TFF'nin Sevki Haksız Bulundu
Çakır, TFF'nin kendilerini ceza kuruluna sevk etme gerekçesinin haksız olduğunu savundu. Başkan Yüksel Yıldırım'ın açıklamaları, taraftar tepkileri ve sosyal medya paylaşımı nedeniyle ağır bir şekilde sevk edildiklerini belirten Çakır, "Rizespor maçından sonra federasyona hakemle ilgili bir yazı yazdık. Trabzonspor maçı açıklanınca yine yazı yazdık ve 'Bu hakemi alın' dedik. Sanki bugünleri bilecekmiş gibi bu yazıyı federasyonun yönetim kuruluna gönderdik. Ceza kuruluna verildik, haksız nedenlerle" dedi.
İfade Özgürlüğü Vurgusu
Sosyal medyada paylaşılan bir resim ve iki cümlelik ifadenin ceza kuruluna sevk gerekçesi olduğunu aktaran Çakır, "Bizim ifade özgürlüğümüzü engelleyecek şekilde yasak olduğu için bizi ceza kuruluna verdiler. Ne vardı orada? Bir şey yok. Verdiğimiz her tepki ifade özgürlüğü sınırları içinde. Söz konusu paylaşım, anayasal bir hak olan ifade özgürlüğü ve eleştiri hakkı kapsamında kalmaktadır. Somut bir suçlama içermiyor. Sadece iki cümleden ibarettir. Bu dosya üzerinde kulübümüze bir ceza verilmesi durumunda bizlere ne yazık ki 'artık eleştiride bulunmayın' demek istiyor" diye konuştu.
Federasyona Eleştiri: Demokratik Haklar İhlal Ediliyor
Sevklerin ağır bir şekilde yapıldığına dikkat çeken Çakır, federasyonun eleştiriye tahammülünün kalmadığını ifade etti. "Bu, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin içtihatlarına ve hukuk devleti ilkelerine açıkça aykırılık teşkil etmektedir. Hiç mi demokratik eleştiri hakkımız olmayacak? Kulübün bütün her şeyini veren Başkan Yüksel Yıldırım, bu kulübün sahibidir. Bütün her şeyi Yüksel Yıldırım kendinden karşılamaktadır. Ve bu ülkeye hizmet etmektedir. Bu sene Avrupa'da yaşadıklarımızı defalarca söylüyoruz. Avrupa'da yaşadıklarımız bu ülkeye bir hizmettir. Türk sporuna bir hizmettir. Ama başkanın eleştiri düzeyinde olan ifadelerini kabullenmeyip ağır bir şekilde TFF Ceza Kurulu'na sevk ettiler" şeklinde konuştu.
Trabzonspor ile Sorun Yok, Sorun Hakemler ve Federasyonun Adaletsizliği
Rakip camia ile aralarında sorun olmadığının altını çizen Çakır, "Trabzonspor kulübü ile hiçbir zaman Süper Lig'e çıktıktan sonra hiçbir konuda bir sorun olmadı, olmuyor. Biz ezeli rakip, ebedi dost diyoruz zaten. Onlar da aynısını söylüyorlar. Onlar bizi ağırlıyorlar, biz onları ağırlıyoruz. Trabzonspor'un şahsında kulübüyle, şehriyle bir sorunumuz yok. Sorunumuz burada hakemlerin ve federasyonun adaletsizliği" ifadelerini kullandı.
Alanyaspor Maçı Hedefi: 5.'lik Şansını Koru
Ligdeki 5.'lik şanslarını son maça taşımak için Alanyaspor maçından 3 puanla ayrılmak istediklerini belirten Çakır, "Alanyaspor maçı için yarın yola çıkıyoruz. Emre Kılınç, Celil Yüksel ve Jauress Assaomou sakatlıkları nedeniyle maç kadrosunda olmayacak. Galibiyet için gidiyoruz, her maçta olduğu gibi. 5.'lik şansımız az da olsa devam ediyor. O şansı korumak için mutlaka galip gelmemiz lazım. Galip gelmek için gidiyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.



