Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu öncesinde Süper Lig takımlarının harcama limitlerini belirledi. TFF'den yapılan resmi açıklamaya göre, yeni sezonda en fazla harcama limiti 9 milyar 6 milyon 596 bin 835 lira ile son şampiyon Galatasaray'a ait oldu. En düşük limit ise 571 milyon 608 bin 883 lira ile Corendon Alanyaspor'a tanındı.
Zirvedeki Takımlar ve Limitleri
Galatasaray'ın ardından en yüksek harcama limitine sahip takım 6 milyar 330 milyon 32 bin 702 lira ile Fenerbahçe oldu. Beşiktaş 4 milyar 123 milyon 397 bin 974 lira ile üçüncü sırada yer alırken, Trabzonspor 2 milyar 530 milyon 783 bin 285 lira ile dördüncü sırada bulunuyor. Çaykur Rizespor 1 milyar 817 milyon 301 bin 750 lira, Samsunspor 1 milyar 124 milyon 529 bin 320 lira, Konyaspor 1 milyar 101 milyon 846 bin 407 lira ve Başakşehir 1 milyar 99 milyon 918 bin 616 lira ile ilk sekizde yer alıyor.
Orta Sıralar ve Alt Limitler
Kocaelispor 953 milyon 682 bin 308 lira, Erzurumspor FK, Amedspor ve Çorum FK ise 893 milyon 261 bin 956 lira ile dokuzuncu sırayı paylaştı. Gaziantep FK 817 milyon 925 bin 936 lira, Gençlerbirliği 805 milyon 716 bin 149 lira, Eyüpspor 801 milyon 174 bin 603 lira, Göztepe 678 milyon 239 bin 611 lira, Kasımpaşa 647 milyon 958 bin 968 lira ve son sırada Alanyaspor 571 milyon 608 bin 883 lira ile yer aldı.
Limitlerin Takımlara Etkisi
Belirlenen harcama limitleri, kulüplerin transfer bütçelerini ve maaş harcamalarını doğrudan etkileyecek. Özellikle düşük limitli takımlar, rekabetçi kalabilmek için daha dikkatli bir mali planlama yapmak zorunda kalacak. TFF'nin bu adımı, mali disiplini sağlamak ve kulüplerin sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasını hedefliyor.



