İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Bilal Erdoğan, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından düzenlenen "ÖNDER Gençlik 2026 Kapanış Programı"nda önemli açıklamalarda bulundu. Atatürk Kültür Merkezi'nde gerçekleşen etkinlikte konuşan Erdoğan, gençlerden mücadele, cesaret, duruş ve dirayet beklediğini belirterek, "İnanın böyle olduğu zaman Türkiye'deki normalleşme gerçekleşecek ve Türkiye, Türkiye olduğu zaman Türkiye Yüzyılı hedeflerini gerçekleştirmeye bir adım yaklaşmış olacağız" dedi.
ÖNDER Gençlik Programları Tamamlandı
ÖNDER İmam Hatipliler Derneği bünyesinde faaliyet gösteren 7 ayrı eğitim programının dönemi tamamlandı. Program, Kur'an-ı Kerim tilavetinin ardından derneğin 2025-2026 yılını anlatan sinevizyon gösterimiyle başladı. ÖNDER Gençlik Başkanı Muhammed Ali Çiçek, yıl boyunca düzenlenen etkinlikler ve faaliyetlere ilişkin bir sunum yaptı.
Bilal Erdoğan, konuşmasında imam hatipli olmanın bir çekim gücü ve cazibesinin olması gerektiğini vurguladı. Türkiye'de imam hatip okullarını yapan hayırseverlerin bu okulları fiziki imkanlarla donattığını aktaran Erdoğan, "Zaman zaman başka kesimlerden, bakanlarımıza, siyasetçilerimize, Cumhurbaşkanımıza eleştiriler geldi, 'İmam hatiplere özel muamele ediyorsunuz.' diye. Halbuki bilmiyorlar bu siyasetin, devletin değil, imam hatiplere gönül vermiş bir camianın eseri" ifadelerini kullandı.
İmam Hatiplilerin Avantajı: Sahip Çıkan Bir Cami
Erdoğan, imam hatiplilerin Türkiye'deki diğer okullara göre en büyük avantajının onlara sahip çıkan bir camianın varlığı olduğunu belirtti. İmam hatiplilerin sosyal, kültürel ve spor alanında daha faal olduğunu, öğrencilerin özgüven sahibi olmasında bu camianın önemli katkısı olduğunu gördüklerini dile getirdi.
Bu süreci altyapıdan üstyapıya yükselen bir piramit gibi gördüklerini aktaran Erdoğan, imam hatipli olmanın farkını daha da ileri taşıyarak başarılı öğrencilerin bu okulları tercih etmesini sağlamaya çalıştıklarını söyledi. "Kendilerini İstanbul Erkek, Galatasaray ya da Kabataş gibi köklü okullardan mezun öğrencilerden geri değil, daha güçlü bir noktada görmelerini sağlamaya çalışıyoruz" dedi.
Mücadele Vurgusu ve Normalleşme
Bilal Erdoğan, ÖNDER'in eğitim programlarına katılan 4 bini aşkın imam hatipli öğrencinin daha özgüvenli bir duruşa sahip olacağına inandığını ifade ederek, "Bu mücadelenin çok daha güçlü bir şekilde sürmesine ihtiyacımız var. Hakkımızı savunma noktasında, haklı noktada durduğumuz için üstün olduğumuzu bileceğiz. Kesinlikle hak ettiğimizi almak için mücadelemizi sonuna kadar vereceğiz" diye konuştu.
Ülkede kutuplaşma ve ayrımcılık tartışmalarına değinen Erdoğan, asıl meselenin bu toprakları vatan yapan ortak değerlerin anlaşılması ve yaşatılması olduğunu belirtti. Bu değerler etrafında güçlü bir birliktelik kurulmadığı sürece ülkenin çeşitli risklerle karşı karşıya kalabileceğini vurguladı.
Gençlere Çağrı: Cesaret ve Dirayet
Erdoğan, Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın yıllardır verdiği normalleşme mücadelesine işaret ederek, "Herkesin yavaş yavaş nerede durduğunu anladığı bir normale doğru ilerliyoruz. Bunun için elbette ki Cumhurbaşkanımızın 'One minute.' çıkışını hatırlayın. O zaman Türkiye bugünün değil, 2009'un Türkiye'si" dedi. "Dünya beşten büyüktür" çıkışını hatırlatan Erdoğan, dünya çapında bir iddiada bulunduklarını ifade etti.
"Bulunduğunuz her alanda sizden mücadele, cesaret, duruş, dirayet istiyorum. İnanın böyle olduğu zaman Türkiye'deki normalleşme gerçekleşecek ve Türkiye, Türkiye olduğu zaman Türkiye Yüzyılı hedeflerini gerçekleştirmeye bir adım yaklaşmış olacağız" diye konuştu.
Diğer Konuşmacılar ve Sertifika Töreni
Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu da programda bir konuşma yaptı. Başkan Erdoğan'ın çalkantılı dünyada ülkeye istikamet çizdiğini belirten Dağlıoğlu, "Türkiye Yüzyılı'nı imar edecek gençler sizlersiniz. 2003 yılından sonra geçtiğimiz 23 yıllık dönemde 'köprü' diye adlandırılan ülkemizi bölgesel bir merkez haline getirmeyi başardık. Türkiye Yüzyılı'nda da Türkiye'yi küresel bir güç merkezi yapacağız" ifadelerini kullandı.
ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan ise imam hatip neslinin gelecekte de ülkenin inşasında etkin olacağını belirterek, "Türkiye Yüzyılı'nı da ihya ve inşa edecek kadroların gençler olacağına inanıyoruz. Bu sadece Türkiye'nin değil, dünyanın ve insanlığın umudu olacak bir yürüyüş" dedi.
Programda ayrıca Türkiye'nin ÖNDER'leri 3. Kademe mezunu Elif Bilge Erdem ve TEKNO Genç Girişimcilik Okulu mezunu Enes Ekinci birer konuşma yaptı. Ardından "Finans Genç", "Hukuk Genç", "Tekno Genç", "Kılavuz Gemisi", "Türkiye'nin Önderleri", "Mars Sosyal Girişimcilik Projesi" ve "Şampiyonlar Turnede" programlarını tamamlayan öğrencilere sertifikaları verildi.
Etkinliğe Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Daire Başkanı Tarık Akın, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Bilal Topçu, Anadolu Ajansı Yayınlar ve Prodüksiyonlar Koordinatörü Oğuz Karakaş, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Taşkın, Turkcell Çalışan Deneyimi Direktörü Nurullah Er ve Kartal Eğitim Vakfı Başkanı Ahmet Bayraktutar ile çok sayıda imam hatipli ve mezun öğrenci katıldı. Hediye takdimi ve hatıra fotoğrafı çekiminin ardından program sona erdi.



