Havuz Sistemi Buca'da Tartışma Yarattı: Belediye 3 İşçiyi Şirkete İade Etti
İzmir Büyükşehir Belediyesi ve bağlı şirketlerinde büyük işçi mağduriyetlerine yol açan tartışmalı 'havuz sistemi', bu kez CHP'li Buca Belediyesi'ne sıçradı. Buca Belediye Başkanı Görkem Duman, hiçbir gerekçe göstermeden belediye çatısı altında görev yapan 3 personeli şirketlerine iade ederek ücretsiz izne çıkardı. Bu uygulama, işçilerin örgütlü olduğu sendikadan sert tepki gördü.
Sendikadan Sert Tepki: 'İşlemleri Derhal Durdurun'
Buca Belediyesi'nde işçilere yönelik 'havuz' uygulamasına, DİSK'e bağlı Genel-İş Sendikası İzmir 6 No'lu Şube yönetiminden tepki geldi. Sendika yönetimi, yaptığı açıklamada işçilerin hukuki gerekçe olmadan şirkete iade edilmesini sert bir dille eleştirdi. Buca Belediye Başkanı Görkem Duman'a 'İşlemleri derhal durdurun' çağrısında bulunan sendika, işçiyi yıldırmaya yönelik uygulamaya son verilmesini talep etti.
Sendikadan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "İzmir kamuoyunun bildiği, işçinin acısını çektiği, hiçbir yasal zemini olmayan ama inatla ve ısrarla işçiyi yıldırmak, korkutmak ve pes ettirmek için uygulanan garabet, yasadışı, hiçbir hukuki altyapısı olmayan, işçiyi şirkete iade ederek yapılan bu uygulamayı Buca Belediyesi'nde gündeme getirmek ve işçiyi bununla tehdit etmek hiçbir şekilde kabul edilemez; kabul edilmeyecektir."
Uygulama İşçi Haklarını Yok Sayıyor
Bu garabet sistemle sadece işçiye zulüm edildiğine dikkat çeken sendika, açıklamanın devamında şu ifadelere yer verdi: "İşçinin yasal ve anayasal bütün hakları ve işyerinde varlığını ortaya koyan toplu iş sözleşmesini yok sayan bu uygulama bir tehdit ve yıldırma aracıdır. Basında yansıyan ve Büyükşehir'de son verilen bu uygulamayı Buca'da hayata geçirmek, sosyal demokrat değerlere sığmayan, tamamen keyfi bir uygulamadır."
Sendika, yanlış yapan veya sorun yaratan işçilerin disiplin kuruluna sevk edilmesi gerektiğini belirterek, "Bir işçi ile ilgili herhangi bir şikayet varsa gereken yasal işlemler bellidir. Bu sebeple Buca Belediyesi'nde 3 üyemizin hiçbir gerekçe gösterilmeden şirkete iade edilmesi kabul edilebilir bir durum değildir" dedi.
İşçiler Zamanında Görevlerini Yerine Getiriyordu
Bahse konu üyelerin, zamanında işini yapan, verilen görevleri yerine getiren ve görevlendirildikleri yerlere giden işçiler olduğunu vurgulayan sendika, "Bu tür uygulamalara derhal son verilmeli ve yapılacak işlemler yasal zemine ve sözleşme kurallarına göre yapılmalıdır" ifadelerini kullandı. Sendika, uygulamanın derhal durdurulması ve işçilerin haklarının korunması çağrısını yineledi.



