Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, yolsuzluk ve usulsüzlük iddialarıyla gündeme geldi. Eski Yenidoğan Belediyesi İmardan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve iş insanı Şevket Özkan Kıral, kameralar karşısına çıkarak Yeğin yönetimine ilişkin çok sayıda iddiayı sıraladı.
Seçim döneminde destek verdiği Yeğin'e savaş açtı
Kıral, konuşmasına "Seçim zamanı Alper Yeğin adına sizlerden oy ve destek istediğim için özür diliyorum. Hatamızı yeni anladık" sözleriyle başladı. Yeğin yönetiminin bir binaya imara aykırı olarak teras yapılması için 400 bin TL bağış alındığını söyledi. Yanan bir fabrikadan önce 33 milyon TL istendiğini, rakamın 15-16 milyon TL'ye düşürüldüğünü iddia eden Kıral, bu ödemenin "basit proje inceleme bedeli" adı altında tahsil edildiğini, ancak fabrikayı yeniden açmak için verilen onayın rüşveti olduğunu savundu.
Yıkım ve para cezası vaadiyle çek alındı
Yıkım ve para cezasının kaldırılacağı vaadiyle bir esnaftan 196 bin TL'lik çek alındığını anlatan Kıral, alınan çekin daha sonra belediyenin bir restorana olan borcuna karşı verildiğini ileri sürdü. Buna rağmen söz konusu iş yerinin yıkım kararının uygulanarak para cezasının tebliğ edildiğini belirten Kıral, imar işlemlerinde de vatandaşlardan para alındığını iddia etti.
800 milyon TL bağış toplandığı iddiası
Belediyenin "bağış" adı altında çok sayıda kişiden para topladığını öne süren Kıral, "Kimden, niye bağış alındığı incelendiğinde her şey ortaya çıkacaktır" ifadelerini kullandı. Belediye kayıtlarının incelenmesi halinde çok daha fazla usulsüzlüğün ortaya çıkacağını ifade eden Kıral, son seçimden bu yana belediyeye 800 milyon TL civarında bağış toplandığının konuşulduğunu söyledi. Bağış yapanlarla belediye arasında organik bağ yoksa çıkıp herkesten özür dileyeceğini kaydeden Kıral, Alper Yeğin'i kamuoyu önünde belgeler üzerinden tartışmaya davet etti.



