Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.
Erdoğan'dan İran-ABD Mutabakatına Destek
Görüşmede Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu ifade etti. Türkiye'nin sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını belirten Erdoğan, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemine vurgu yaptı.
Bölgesel Barış ve İş Birliği Vurgusu
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye'nin bunu tesis etmek için çalışacağını söyledi. Ayrıca, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar atmayı sürdüreceklerini ifade etti.
Görüşmenin Detayları
Görüşme, 22 Haziran 2026 tarihinde gerçekleşti. Liderler, ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler hakkında fikir alışverişinde bulundu. Erdoğan, barış sürecine verdiği desteği yinelerken, Pezeşkiyan ile yapıcı bir diyalog yürütüldüğü gözlendi.



