Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin devreye alınma tarihini 1 Ekim'e erteledi. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, sistemin 1 Temmuz'da yürürlüğe girmesinin planlandığı ancak teknik çalışmaların tamamlanması için sürenin uzatıldığı belirtildi.
Yönetmelik değişikliği ve amaç
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan değişiklikle, alıcı ve satıcı tarafların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik riskine maruz kalmaması, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferinin güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Değişiklik kapsamında, 1 Temmuz'dan itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi ile yapılması halinde, satış bedelinin taşınmaz mülkiyeti ile eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan güvenli ödeme sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmişti.
Erteleme gerekçesi
Bakanlık açıklamasında, sisteme yönelik çalışmaların devam ettiği vurgulanarak, "Güvenli ödeme sisteminin, eksiksiz şekilde uygulamaya alınabilmesi amacıyla Bakanlığımız, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla işbirliği içinde teknik çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda, sisteme ilişkin tüm teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanabilmesini teminen, yönetmeliğin Bakanlığımıza verdiği yetki kullanılarak, sistemin devreye alınma tarihi 3 ay süreyle uzatılmış, 1 Ekim olarak belirlenmiştir" ifadelerine yer verildi.
Yetki kullanımı
Yönetmelik, Bakanlığa sistemin devreye alınma tarihini 3 aya kadar uzatma yetkisi veriyor. Bu yetki kullanılarak tarih 1 Ekim'e çekildi. Bakanlık, sistemin eksiksiz uygulanması için çalışmaların sürdüğünü bildirdi.



